سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین جوانمردان


ساعت 7:12 عصر پنج شنبه 87/9/21

جهان پهلوان

 

مبارک باد بر ایرانیان، این پیروزی


ساعی: این طلا ‌تقدیم به مردم

ساعی: این طلا ‌تقدیم به مردم

هادی ساعی

قهرمان المپیک 2008 پکن با تقدیم مدال طلای خود به مردم ایران گفت: روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و فشار زیادی را تحمل کردم تا مردم کشورم را شاد کنم.

به نقل از مهر، هادی ساعی که پس از کسب مدال طلای رقابتهای المپیک پکن در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: خود مدال هیچ ارزشی ندارد، مهم ارزش کار است که توانست دل میلیونها ایرانی را شاد کند. این مدال را به تمام مردم ایران به خصوص خانواده ام و روح پدر و دو برادر مرحومم هدیه می کنم. 

وی در حالی که بشدت اشک می‌ریخت، ادامه داد: تمام تلاشم برای مردم بود، چون مردم ما احساس دارند و باید در این رویداد بزرگ المپیک سهمی داشته باشند. آخرین نفری بودم که به میدان می‌رفتم و چون مدال نگرفته بودیم، فشار زیادی روی من بود. در مسابقه اول هم وضعیت برایم سخت بود. در این دوره از بازی‌ها داوری‌ها مشکلی نداشت و تنها به یک مورد اعتراض داشتیم. از کادر فنی و فدراسیون هم به خاطر زحماتشان تشکر می‌کنم.

هادی ساعی

کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان اظهار داشت: مسابقه  فینال بسیارسخت بود. در این وزن برای اولین بار در چنین مسابقات سطح بالای شرکت می کردم و زمانی که سه امتیاز عقب بودم رو به بازی احساسی نیاوردم. می دانستم که وقت جبران دارم و تمام تجربه شانزده ساله ‌ام از حضور در میدانهای جهانی و المپیک را جمع کردم و بدون اشتباه مبارزه کردم و خدا را شکر می کنم که موفق شدم پیروز از میدان خارج شوم و مدال طلا را کسب کنم.

قهرمان پرافتخار تکواندو جهان در پاسخ به این سئوال که این طلا جوابی بر منتقدینش بود یا نه افزود: فشار بسیار زیادی را تحمل کردم و تنها می توانم خدا را شکر کنم که به این موفقیت دست پیدا کردم. مطمئنا امروز روسیاهی برای ذغال ماند.

ساعی در پاسخ به این پرسش که گفته می شد پس از حضور در المپیک برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند، گفت: تا به حال تمام فکر و توانم را برای قهرمانی در بازیهای المپیک گذاشته بودم و در این مورد فکری نکرده بودم.

 

سارمینتو: از قرار گرفتن کنار ساعی شگفت زده شدم

هادی ساعی

نایب قهرمان ایتالیایی مسابقات وزن سوم تکواندو گفت: با کسب مدال نقره و قرار گرفتن کنار قهرمانان بزرگ المپیک، شگفت انگیزترین شب عمرم را پشت سر گذاشتم.

به نقل از فارس، سارمینتو پس از کسب مدال نقره در وزن سوم تکواندو افزود: خوشحالم که فینال را مقابل قهرمان آتن بازی کردم. این برای من افتخار است که کنار ساعی و لوپز 2 قهرمان المپیک قرار گرفتم و از این بابت شگفت زده هستم.

این تکواندوکار ایتالیایی که تا پیش از مسابقات المپیک مقام قابل توجهی نداشت، ادامه داد:واقعا تلاش کردم که مقابل این 2 قهرمان، حرفه ای مبارزه کنم و خوشحالم که به مدال نقره رسیدم. کسب این مدال بسیار برای من با ارزش است.

 

110 میلیون تومان پاداش ساعی

هادی ساعی

در پی قهرمانی سرگروه پرافتخار تیم ملی تکواندو ایران، سرود مقدس و زیبای جمهوری اسلامی ایران در سالن دانشگاه فنی شهر پکن طنین انداز شد.

به نقل از مهر، مراسم توزیع جوایز وزن 80 کیلوگرم تکواندو دقایقی پیش در سالن دانشگاه پکن برگزار شد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران همراه با سرود کشورمان همزمان با حضورهادی ساعی بر روی سکوی قهرمانی المپیک درسالن مسابقات طنین انداز شد. درمراسم اهداء جوایز قهرمان ارزنده کشورمان رضا قراخانلو، علی کفاشیان ، نصرالله سجادی و جمعی از ایرانیان حاضر در سالن مسابقات حضور داشتند.

هادی ساعی با کسب مدال طلای المپیک پکن جایزه 110 میلیون تومانی را به خود اختصاص داد. همچمنین مراد محمدی دارنده مدال برنز کشتی آزاد نیز پاداش 50 میلیون تومانی سازمان تربیت بدنی را دریافت خواهد کرد.

 

پولادگر: طلای ساعی حسن ختام زیبایی برای کاروان ورزشی ایران بود

هادی ساعی

رئیس فدراسیون تکواندو با ابراز خرسندی از کسب تنها مدال طلای کاروان ورزشی ایران در المپیک گفت: طلای ساعی حسن ختام زیبایی برای کاروان ورزشی ایران در بیست و نهمین دوره رقابتهای المپیک بود.

پولادگر پس از قهرمانی هادی ساعی در رقابتهای وزن 80- کیلوگرم المپیک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق افزود: تکواندو ایران این دوره  از مسابقات را خوب شروع نکرد ولی بسیار خوشحالم که با کسب یک طلای خوشرنگ خاتمه یافت  واین باعث شد تا کاروان ورزشی این حسن ختام خوبی در این دوره از بازیها داشته باشد.

وی ادامه داد: مسابقات این دوره از سطح فنی بالایی برخوداربود، بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک که با آمادگی بالایی برای کسب مدال طلا به میدان آمده بودند نتوانستند موفق شوند. لوپز یا چوموین چین تایپه ای از جمله این نفرات بودند. در عوض تکواندوکارانی هم بودند که شگفتی ساز شدند. مانند نماینده مکزیک که در وزن اول به مدال طلا دست یافت. 

پولادگر در پایان با تمجید از عملکرد ساعی گفت: هادی واقعا عالی بود، او با استفاده از آمادگی بالای خود و همچنین تجربه سالها حضور در میادین جهانی و  المپیک در تمام مبارزات خود نمایشی از یک تکواندو پیشرفته را به تصویر کشید و حتی زمانی که سه امتیاز عقب بود خونسرد مبارزه را ادامه داد و به کسب یک مدال با ارزش نائل آمد. کسب این مدال را به تمام هموطنان عزیز تبریک عرض می نمایم.

 

ذوالقدر: ساعی نتیجه تلاشش را گرفت

ساعی و نادریان المپیکی شدند، ذوالقدر

مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: تیم تکواندو ایران به جهان ثابت کرد که از همه برتر است.

حسن ذوالقدر در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تیم تکواندو ایران در رقابت‌های المپیک توانست شایستگی‌های خود را نشان دهد و به جهان ثابت کند که از همه برتر است.

وی افزود: از اینکه بالاخره سرود ایران در المپیک پخش شد، بسیار خوشحالم و این محقق نمی‌شد جز با تلاش هادی ساعی و دعای خیر مردم. ساعی در این رقابت‌ها واقعا زحمت کشید و از جان مایه گذاشت که ثمره‌اش را هم دید.

ذوالقدر همچنین درباره عملکرد دو تکواندو‌کار دیگر کاروان ورزشی ایران نیز گفت: آنها هم تلاش خودشان را کردند؛ نادریان کم‌تجربه بود ولی از او توقع بیشتری داشتیم.

 

مهماندوست: شرمنده مردم هستم

رضا مهماندست

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: شرمنده مردم ایران هستم که دو مدال دیگر تکواندو را نگرفتیم.

رضا مهماندوست پس از کسب تنها طلای کاروان ورزشی ایران توسط هادی ساعی، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: وظیفه خودم می‌دانستم که پس از کسب مدال طلا توسط هادی ساعی، به میان تماشاچیان بروم و از آنها تشکر کنم؛ آنها در این مدت بسیار زحمت کشیده‌اند و این کمترین کاری بود که می‌توانستم در جمع آنها انجام دهم.

وی افزود: خوشحالم که ساعی توانست شادی را به ملت ایران برگرداند. من شرمنده مردم هستم که تیم تکواندو می‌توانست دو مدال طلا بگیرد اما یک مدال محقق شد؛ امیدوارم با پتانسیل بالایی که بچه‌های ایرانی دارند، ما می‌توانیم در آینده بهتر از این باشیم؛ شما قدرت بالای جوانان ایرانی را دیدید.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: خدا را شکر می‌کنم که بچه‌ها توانستند مزد زحماتشان را بگیرند؛ هادی ساعی امروز نشان داد که یک حریف شکست ناپذیر است و یک شب خاطره انگیز را برای همه مردم و خودش به ارمغان آورد.

مهماندوست در پایان تاکید کرد: من آینده تکواندو ایران را روشن می‌بینم و امیدوارم که تکواندو ایران همیشه در اوج بماند.

هادی ساعی

هادی ساعی قهرمان المپیک امروز درحالی به کشور بازمی گردد که به دلیل شکستگی، دست خود را گچ گرفته است.

به نقل از مهر، هادی ساعی که عصر روز جمعه با کسب مدال طلای وزن 80 کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک نام خود را در میان المپین های ایران جاودانه کرد و ضمن کسب رکوردی تاریخی درمدال آوری برای ایران، خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران ثبت کرد، در حین مبارزه فینال با حریف ایتالیایی از ناحیه استخوان کف دست دچار شکستگی شد.

البته وی بدون توجه به این موضوع به مبارزه خود ادامه داد تا با شکست تکواندوکار ایتالیایی، ضمن کسب مدال طلای المپیک پرچم خوشرنگ ایران را در کشور چین به اهتزاز در آورد. پس از آن مبارزه و با نظر تیم پزشکی کاروان ورزشی ایران برای جلوگیری از افزایش مصدومیت، دست وی آتل بندی و سپس در گچ قرار گرفت.

به گفته سرپرست کاروان ورزشی ایران مصدومیت ساعی چندان جدی نیست و او درد چندانی در ناحیه کف دست احساس نمی کند ولی به توصیه پزشکان برای جلوگیری از شدت مصدومیت باید چند روزی دست او در گچ بماند.

هادی ساعی

سجادی تصریح کرد: ساعی با وجود اینکه در حین مبارزه با حریف ایتالیایی مصدوم شد ولی با از خودگذشتگی مثالزدنی به مسابقه خود ادامه داد تا دل میلیون ها ایرانی ورزشدوست را شاد کند که چنین فداکاری هرگز از خاطر مردم قدرشناس ایران فراموش نخواهد شد.

وی افزود: امروز پاداش 10 میلیون تومانی هادی ساعی و 5 میلیون تومانی مراد محمدی به این دو قهرمان ارزنده کشورمان اهداء شد تا در مراسم ویژه ای در تهران جوایز ویژه 110 میلیون تومانی برای مدال طلا و 50 میلیون تومانی برای مدال نقره به این دو ورزشکار ارزنده کشورمان تقدیم شود.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در پایان گفت: آخرین گروه از ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازیهای المپیک پکن شامل تیم های دو ومیدانی ، تکواندو ، کشتی آزاد و تنیس روی میز فردا حوالی ساعت 30/16 بعد از ظهر به وقت تهران وارد فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند شد. 

 

¤ نویسنده: علی

نوشته های دیگران ( )